جدیدترین اخبار کرونا در ایران| نگاه نگران کننده کارشناسان به تشابه نوسان‌های روزانه/ نبض آغاز پیک ششم تندتر شد

روند نزولی همه‌گیری کرونا روز گذشته معکوس شد و دوباره ویروس منحوس با افزایش نرخ ابتلا خودنمایی کرد و کارشناسان با اعلام شباهت‌های نوسان‌ها نسبت به قبل از آغاز پیک پنجم نگران از روزهای آینده شدند.
کد خبر: ۹۳۸۶۵۳۹
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| نگاه نگران کننده کارشناسان به تشابه نوسان‌های روزانه/ نبض آغاز پیک ششم تندتر شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،بررسی‌های آماری روز گذشته همه‌گیری نشان داد ویروس منحوس هنوز فعال است و کاملا ًزیرپوستی مشغول گسترش فعالیتش در ایران است که این اتفاق باعث شده تا شباهت‌های آماری دو هفته اخیر با یک ماه قبل از آغاز پیک پنجم عامل نگرانی کارشناسان بهداشت و درمان باشد.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه می‌گویند: بررسی رفتاری ویروس منحوس در دو هفته اخیر با یک ماه قبل از آغاز پیک پنجم یعنی خرداد 1400 این سیگنال را تقویت کرده که احتمال شکل‌گیری پیک ششم در فاصله‌ای نزدیک دور از انتظار نیست، به‌خصوص اینکه علاوه بر افزایش نرخ ابتلا روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان هموطنان نیز سیر نزولی به خود گرفته است.

این گروه درباره سینگال‌های منتشر شده از روند فعالیت روزانه ویروس منحوس نیز تاکید می‌کنند: افزایش 19 درصدی نرخ ابتلا در یک روز و رسیدن تعداد مبتلایان روزانه به 8427 مورد یعنی ابتلای 5.8 نفر در هر دقیقه می‌تواند نشانه‌ای از جهش ناگهانی نرخ ابتلا باشد که شاهد مثال این روند نیز رشد 2.6 درصدی نرخ بستری افراد مبتلا در آخرین آمار منتشر شده است.

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان، زنجیره روند افزایشی همه‌گیری درجایی تکمیل می‌شود که مقایسه دو جدول آماری اخیر با یکدیگر رشد 42.74 درصدی نرخ فوتی‌ها را نشان می‌دهد که در واقع هر 8 دقیقه یک فوتی  بوده است. البته پایان کار نیست و مقایسه روند تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها نیز مهر تایید دیگری در این زمینه است چون افزایش 6 شهرستان قرمز در یک هفته می‌تواند گواهی گسترش منطقه فعالیت ویروس منحوس باشد و اگر بگوییم نبض شکل‌گیری پیک ششم کرونا در ایران تندتر شده دور از واقعیت نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار